Moda na zdrowie :)



Czy macie coś takiego, że zanim kupicie produkt spożywczy, wczytujecie się w etykietę informacyjną? Jaki skład, jakie proporcje składników, jaki rodzaj dodatków: zagęstników, barwników, cukru itd? Czy dodane są substancje konserwujące?
Zastanawiacie się, czy rzeczywiście produkt wam sprzedawany jest wart swojej ceny, czy to jedynie ładnie opakowanie i marketing czynią go atrakcyjnym? Ja tak, już od dłuższego czasu zwracam uwagę na tego typu informacje, nie kupuję jajek z chowu klatkowego, a warzywa zawsze staram się kupić ekologiczne. Mam wtedy pewność, że robię wszystko, żeby dbać o zdrowie, bo substancje konserwujące są szkodliwe. Więc po co sobie szkodzić?
Zaczęłam zwracać uwagę na to co jem dopiero dzięki programowi „Wiem, co jem!” Kasia Bosacka w przyjemny, często zabawny sposób udowodniła, że moje nawyki- a to zupka chińska, a to szyneczka z E250 wcale nie są najlepszym sposobem na odżywianie się. Dzięki Kasi otworzyłam oczy i zaczęłam w świadomy sposób wybierać jedzenie.
Gdzie można kupić świeże warzywa, sery, produkty naturalne czy wędliny bez E? Najczęściej kupuję na bazarkach: rondo Wiatraczna, Plac Szembeka, często szukam też w Internecie informacji na temat targów. Nie raz zdarzyło mi się natknąć w centrach handlowych na wystawców regionalnych produktów- pyszne sery, wędliny,ryby, miody itd. Musimy  pamiętać, żeby nie tracić głowy- zawsze sprawdzajmy etykietę, bo niestety wielu producentów kusi nas dobrą jakością nie mając z nią nic wspólnego.
Warto szukać u siebie w okolicy targów Eko i zdrowej żywności. Bardzo ciekawym miejscem w Warszawie jest Bio Bazar na ulicy Żelaznej 51. Tam możemy znaleźć warzywa, owoce, miody, nasiona, sery, ciasta, wędliny, mięso... i to wszystko Bio, najlepszej jakości. Szczerze- dawno nie czułam tak przyjemnego zapachu, jak tam. Warzywa małe, jeszcze ubrudzone ziemią, ale piękne, jakieś takie inne niż te z supermarketu. Wędliny pachnące, duży wybór produktów... no i ograniczona ilość, więc najlepiej przyjść rano. Można też tam zjeść śniadanie, napić się herbaty, odsapnąć przed trudami dnia codziennego. Targ jest otwarty dwa dni w tygodniu: w środę i w sobotę. Serdecznie polecam, pewnie nie raz tam się spotkamy:)
A może wy znacie jakieś ciekawe miejsca?









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz